Óz nyereséges csodája


Mi történhetett? Mondjuk, nem hagyták, hogy palira vegyék őket. Például: bankok pénzügyi szolgáltatásokat nyújtottak a Posta országos hálózatát igénybe véve, amiből aztán az állami vállalatnak lényegében semmi nyeresége nem volt, a bankoknak meg annál inkább.

Ezek a szerződések megszűntek.

A Posta vezetése meg rájött, ami addig volt, az nem mehet tovább. A klasszikus postai szolgáltatásokhoz, az addigi gyakorlathoz képest – nyugodtan kimondhatjuk – forradalminak számító új üzletágakat céloztak, fejlesztettek.

Sosem gondoltam volna például, hogy a Posta Biztosító a magyarországi biztosítók rangsorában jelenleg a hatodik-hetedik, úgy, hogy amikor az abszolút nulláról elindult, a riválisai már régesrég profik, és hatékonyak voltak.

Aztán: 2015-ben 620 millió belföldi levelet kézbesített a Posta.

Sok ez, kevés ez?

Kevés. Mert nagyságrendileg 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

Mert e-mail korban élünk, közben meg a Magyar Posta árbevételének 50 százaléka a levélforgalomból jön, ami törvényszerűen csökkent, mert ez a trend, erre kell felkészülni.

Egyébként a bevétel 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a filatéliából, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.

Csak rossz érte a Postát a változó fogyasztó szokásokkal? Dehogy… Internet, csomagrendelés…

És a Posta Logisztika (MPL) 35 százalékos piaci – növekvő – részesedéssel a belföldi csomag, futár- és expressz-piac (CEP) piacvezető szolgáltatója. Minden eddigi rekordot megdöntve 2015-ben 15,7 millió csomagot kezelt a Magyar Posta, ami 16 százalékkal, illetve 2,2 millióval több, mint a 2014-es volumen.

De mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája. Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben az innovatív, új fejlesztéseknek köszönhetően az éves csekkbefizetések darabszáma mindössze 2 százalékkal csökkent.

Abevásárlóközpontokban felállított automata gépen is be lehet fizetni azokat a csekkeket. Interneten meg 10-30 másodperc alatt.

Nagy dobás volt az állampapír is.

A Posta tavaly mintegy 570 milliárd forintos megtakarítási állományt kezelt, amiből csaknem 110 milliárd forint a 2013-ban alakult Magyar Posta Befektetési Zrt. kezelésében volt. Értékpapírszámlával 2015 végén 40 ezer ügyfél rendelkezett, a posta által közvetített megtakarítási állomány háromnegyedét, mintegy 415 milliárd forintot állampapírban helyezték el az ügyfelek.

Összességében kijelenthető, változnak az idők.

Az eredmények ráadásul már önbizalmat is adtak.

Talán ezért mondhatja Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára és Szarka Zsolt vezérigazgató, hogy 2016/17/18-ban még jobb három éves periódusra készülnek, mint a 2013/14/15-ös volt.

Mi pedig felkészülhetünk egy évről-évre nyereséges Postára?

Nekem tetszene. Ha így is lehet, akkor minek baleknak lenni?

http://bankespenzugyek.blogstar.hu/./pages/bankespenzugyek/contents/blog/27548/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?