hirdetés
Blogolj!

Néha csak egy kávényi távolság a gyümölcsöző üzleti kapcsolat

Dorogi László

Gyakran ismételgetett, már-már elcsépelt közhely, de az igazságtartalmával nehéz vitatkozni: az elmúlt egy-másfél évtizedben elképesztő ütemben gyorsult fel a világ körülöttünk, ebben pedig egyre komolyabb és egyre hangsúlyosabb szerepet játszik a digitális fejlődés.

Nincs ez másképp a banki szektorban sem, elég, ha csak abba gondolunk bele, hogy ma már egy okostelefonon keresztül intézhetjük fontosabb banki tranzakcióinkat és szinte nincs olyan szegmense a mindennapi életünknek, ami egy-két kattintásnál távolabb lenne tőlünk.

Csak az tud igazán jól bankolni, aki a temérdek információ közül körültekintően tudja kiszűrni azokat, amelyek számára vagy a vállalkozása számára relevánsak és pontosan az információs tengerben való eligazodást segítik az olyan érdekképviseleti szervek, amilyen a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara is. A BKIK Digitális pénzügyi tudatosság címen meghirdetett konferenciáján a banki szektor elismert képviselői mutatták be gyakorlati szempontból az online pénzügyi és finanszírozási megoldásokat, esett szó a kisvállalati hitelezésről, a fizikai és online bankkártya elfogadásról, de az online számlázás kérdéseiről is.

Keszthelyi Péter, a BKIK Osztályelnökségi, a BKIK IX. Bank, Biztosítás és Vagyongazdálkodás Osztályának tagja leszögezte, bár a BKIK valóban keresi a megoldást arra, hogy segítsen vállalkozásainak a konferencia fő témáját adó kérdésekben, de csak és kizárólag abban az esetben tudnak segíteni, ha megkeresik őket.

Kiss László, az OTP Bank Nyrt. értékesítési senior managere hozzátette, a pénzintézet 2018-ban kezdett országos együttműködésbe országszerte a kamarákkal, hiszen ahogy kifejtette, a kamara - így a BKIK - szerepe nem más, mint értéket adni. Kiss László elmondta, a pénzintézetek akkor tudnak igazán közös nevezőre jutni a vállalkozásokkal, ha a vállalkozók tökéletesen ismerik saját vállalkozásukat és pontosan tudják, hogy milyen igényeknek kell megfelelniük. Hozzátette, egy ország gazdaságának erejét a kkv-szektor ereje határozza meg, ezek a vállalkozások döntik el, merre lép tovább az adott ország gazdasága. Kifejtette, egy digitális vállalkozás akkor működik igazán jól, ha az alaptevékenységen túl nem kell mással foglalkoznia, az ezen túlmutató feladatokat sikerül kiszerveznie.

Bodnár Barnabás, az OTP eBIZ Kft. értékesítési igazgatója a konferencián ismertette a pénzintézet Digitális Pénzügyi Asszisztens szolgáltatását, amellyel kapcsolatban kifejtette, az e-számla rendszer alkalmazása évente akár 100 ezer forintot is megspórolhat a vállalkozások számára a hagyományos papíralapú számlázás elhagyásával, ráadásul a korábban egy év alatt számlázással eltöltött 30 munkaóra is a töredékére csökken.

A cégek payment stratégia-tervezésével kapcsolatban Kovács Máté, az OTP Mobil Kft. senior sales managere ismertette a Simple alkalmazás működését, amely ötvözi a mobilfizetést és integrált szolgáltatásai révén számos szolgáltatást kínál egy applikáción belül. A szakember kifejtette, 2018-ban az e-kereskedelmi forgalom a teljes kiskereskedelmi forgalom 7-8 százalékát adta és várhatóan ez az arány csak növekedni fog az elkövetkező időszakban a teljes piachoz képest.

A konferencia-sorozat következő előadásának témája az e-ügyviteli folyamatok bemutatása lesz, s hogy miért érdemes részt venni a BKIK konferenciáin? Ezt Kiss László igazán frappánsan fogalmazta meg: a kamara kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző, egymás számára ismeretlen vállalkozások egymásra találjanak, mert sokszor csak egy kávényi távolságra áll két vállalkozás attól, hogy gyümölcsöző üzleti kapcsolat alakuljon ki közöttük.

Címkék: BKIK, kkv, online bank
https://bankespenzugyek.blogstar.hu/./pages/bankespenzugyek/contents/blog/68199/pics/lead_800x600.jpg
BKIK,kkv,online bank
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?